Sakkfigurák

Király

A király a sakk legfontosabb figurája. Egy mezõt léphet bármaly irányban, akár átlósan is (kivéve a sáncolást). Királyt leütni nem lehet, ha veszélyben van, onnan azonnal el kell távolítani. Ha ez nem lehetséges, az egy vereséggel ér föl. Ha a királyt ellenséges báb támadja, ezt sakknak nevezzük, és ha sakkot nem lehet elhárítani, a királyt bemattolták, és a játszma elvesztését jelenti.

Speciális lépések:
Sáncolás

Királynõ (Vezér)

A vezér a legütõképesebb figura a táblán. Bármely mezõre léphet azon a vonalon, soron vagy átlón, amelyen áll, de nem ugorhat át másik bábot.

Bástya

A bástya bármely mezõre léphet azon a vonalon vagy soron, amelyen áll, de nem ugorhat át más bábot.

Futó

Bármely mezõre léphet azokon az átlókon, amelyeken áll, de nem ugorhat át más bábokat.

Huszár

A huszár az olyan hozzá legközelebb esõ mezõkre léphet, melyek különbözõ vonalon, soron vagy átlón helyezkednek el attól amelyen a huszár áll.

Gyalog

A gyalog csak elõre léphet, saját vonalán egy mezõvel, feltéve, hogy a közvetlenül elõtte álló mezõ üres.
Elsõ lépés: saját elsõ lépésében két mezõt is mozdulhat elõre azon vonalon amelyen áll, feltéve hogy egyik elõtte levõ mezõ sem foglalt.
Ütés: Ha egy gyalog elõtti átlósan szomszédos mezõn ellentétes szinû báb áll, akkor az a gyalog által leüthetõ.
Speciális lépések :
    En passant
    Gyalogcsere



Vissza
© Sakk.hu