A király a sakk legfontosabb figurája. Egy mezõt léphet bármaly irányban, akár átlósan is (kivéve a sáncolást).
Királyt leütni nem lehet, ha veszélyben van, onnan azonnal el kell távolítani.
Ha ez nem lehetséges, az egy vereséggel ér föl.
Ha a királyt ellenséges báb támadja, ezt sakknak nevezzük,
és ha sakkot nem lehet elhárítani, a királyt bemattolták,
és a játszma elvesztését jelenti.
Speciális lépések: Sáncolás
A vezér a legütõképesebb figura a táblán. Bármely mezõre léphet azon a vonalon, soron vagy átlón, amelyen áll, de nem ugorhat át másik bábot.
A bástya bármely mezõre léphet azon a vonalon vagy soron, amelyen áll, de nem ugorhat át más bábot.
Bármely mezõre léphet azokon az átlókon, amelyeken áll, de nem ugorhat át más bábokat.
A huszár az olyan hozzá legközelebb esõ mezõkre léphet, melyek különbözõ vonalon, soron vagy átlón helyezkednek el attól amelyen a huszár áll.
A gyalog csak elõre léphet, saját vonalán egy mezõvel, feltéve, hogy a közvetlenül elõtte álló mezõ üres.
Elsõ lépés:
saját elsõ lépésében két mezõt is mozdulhat elõre azon vonalon amelyen áll, feltéve hogy egyik elõtte levõ mezõ sem foglalt.
Ütés: Ha egy gyalog elõtti átlósan szomszédos mezõn ellentétes szinû báb áll, akkor az a gyalog által leüthetõ.
Speciális lépések :
En passant
Gyalogcsere